This is Aura Territory

Kami adalah 100% syarikat Bumiputera

Samsung Galaxy Note 4 Bakal Hadir Dengan Sensor UV

Laporan terbaru daripada Korea Times mendakwa bahawa generasi terbaru phablet Samsung Galaxy Note 4 akan diumumkan kira-kira sebulan dari sekarang iaitu pada 3 September, beberapa hari sebelum bermulanya IFA 2013.

Samsung-Galaxy-Note-4-malaysia-big

Menurut pembekal komponen terkemuka Samsung, Galaxy Note 4 dijangka akan dilancarkan ke pasaran sebelum iPhone 6 tiba di pasaran dan harus diinga iPhone 6 mungkin akan hadir didalam dua model dengan skrin paparan 4.7-inci dan satu lagi dengan skrin paparan 5.5-inci.

Samsung Galaxy Note 4 ini dikatakan akan hadir dengan spesifikasi yang lebih baik daripada Galaxy S5 dan mungkin akan dilengkapi dengan skrin paparan OLED berukuran 5.7-inci dengan reka bentuk yang berasakan panel besi. Selain itu, Galaxy Note 4 juga dikatakan akan menjadi telefon pintar pertama yang hadir dengan sensor ultraviolet yang mampu merakam kadar pendedahan UV.

Spesifikasi lain pada model phablet ini adalah pemproses Qualcomm Snapdragon 805, 3GB RAM, menyokong LTE dan kapasiti bateri yang lebih besar daripada Galaxy Note 3.

Bercakap mengenai harga dan tarikh penawaran model ini di Malaysia, Samsung Galaxy Note 4 dijangka akan dilancarkan beberapa minggu selepas diumumkan dengan harga RM 2399.

0 comments:

Post a Comment