This is Aura Territory

Kami adalah 100% syarikat Bumiputera

Hexo+ : Dron Kamera Autonomi

Jika anda seorang pembikin filem atau dokumentari indie, tentu anda tahu betapa mahal dan sukarnya untuk melakukan syot udara yang cantik untuk dimasukkan dalam filem atau dokumentari anda. Terdapat dron kamera di pasaran, namun mahal dan anda perlu belajar mengemudinya untuk mendapat syot paling menarik. Hexo+ adalah sebuah dron kamera yang berfungsi secara autonomi, sekaligus memudahkan penggambaran aksi-aksi pantas.
Photo main

Hexo+ merupakan sebuah dron kamera autonomi di mana selepas disetkan ia akan mengambil video subjek dengan mengikut pergerakannya mengikut sudut yang telah ditetapkan oleh pengguna. Produk ini sedang mendapat pembiayaan orang ramai di laman web Kickstarter.com. Ia terdiri dari sebuah heksakopter, gimbal 2D dan kamera GoPro dan bergantung kepada pakej sokongan yang dipilih, penyokong akan mendapat sebahagian atau kesemua komponen berkenaan.

Cara penggunaan
1. Setkan sudut rakaman pada aplikasi Hexo+.

Hexo+

Dron ini akan disertakan aplikasi iOS dan Android yang sangat intuitif bagi mengawalnya. Model 3D pandangan kamera membolehkan anda menetapkan jarak antara subjek anda dan dron anda, leretkan secara mendatar untuk membuat panning dan menegak untuk melaraskan ketinggian. Apa yang anda perlukan adalah hanyalah telefon pintar anda dan tiga isyarat intuitif dan anda sudah bersedia.

2. Tekan butang mula untuk memulakan rakaman.

Setelah menekan butang mula, dron akan terus terbang ke udara. Ia akan berlegar-legar di udara sehingga subjek bergerak dan kemudian, ia akan mengikuti subjek dan membuat rakaman mengikut parameter yang ditetapkan.

3. Dron akan merakam untuk anda

149ef922315a555cf7d314d69671ccd0_large

e62e20f75590671a30cbd55bbd9c9197_large

Dron sangat sensitif kepada kedudukan subjek dan akan sentiasa menyesuaikan kedudukannya bagi mematuki parameter yang ditetapkan. Ia juga boleh menganggarkan trajektori anda bagi mendapat rakaman yang terbaik.

4. Dapatkan rakaman dari udara yang cantik dengan mudah.

Ciri-ciri Utama
  • Mudah digunakan: menetapkan rangka pada telefon pintar anda dan mengunci sasaran anda, dron akan melakukan yang selebihnya; dari berlepas hingga ke pendaratan automatik.
  • Pintar dan autonomi: Tiada alat kawalan jauh perlu; HEXO + secara automatik mengikut pergerakan anda untuk mengekalkan bingkai rakaman yang anda telah tetapkan.
  • Direka untuk tindakan: ringan, bingkai dilipat dan kaki, kipas tanggal dan gimbal untuk dimuatkan di dalam beg.
  • Penerbangan lebih cepat: sehingga 70 km / j – kelajuan tertinggi 45 bsj untuk menjejaki subjek pantas. Diuji dalam  terowong angin untuk ciri-ciri aerodinamik yang dipertingkatkan.
  • Kestabil tambahan: reka bentuk heksakopter dan 2D tanpa berus gimbal untuk memastikan getaran bebas, penggambaran lancar.
  • Selamat: ciri-ciri perisian keselamatan dan enam kipas bermakna pendaratan yang selamat dalam kes kecemasan.
  • Penyambung serasi GoPro: dibina untuk kamera terbaik di pasaran.

Hexo+

Sistem dron ini boleh didapati dari harga USD 599. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai heksakopter ini, layarilah laman web Kickstarter.com

0 comments:

Post a Comment